luni, 24 ianuarie 2011

Cosar autorizat - curatare cosuri fum, centrale termice, seminee, cuptoare pizza

Catre oricine ne poate sprijini in protejarea locuintelor si a vietilor cetatenilor.

Locuiesc in Bucuresti si simt cum orasul se dezvolta, cum gradul de izolare al cladirilor creste, cum infractionalitatea scade, etc; fapt ce ma bucura nespus de mult.
Pregatirea mea profesionala ma obliga sa va spun ca m-ar bucura nespus de mult daca am putea lupta impreuna pentru reducerea aparitiilor evenimentelor neplacute (incendiile si intoxicarile cu monoxid de carbon) create de cosurile de fum.
Un articol postat de IGSU (http://www.igsu.ro/informare_preventiva/masuri_prevenire_sezon_rece.pdf), arata ca, anual, în medie, 14% din incendiile care se produc în România la gospodarii cetatenesti au loc ca urmare a cosurilor de fum defecte sau necuratate, respectiv 6% ca urmare a mijloacelor de încalzire defecte, improvizate sau nesupravegheate. Din pacate, majoritatea acestor incendii se soldeaza adesea cu tragedii.

De ce scriu ?
Sunt contrariat de faptul ca la serviciile de coserit apeleaza, in proportie de 90%, doar persoanele ce au avut ghinionul sa aiba parte de evenimente neplacute (incendii, intoxicari, fum in casa, autoaprinderi) sau cele carora, pentru a efectua o verificare la centralele termice, li s-au cerut adeverintele de la un cosar.
Nu am auzit nici un client ca a fost verificat daca a curatat cosul de fum. Nu am vazut niciun reportaj la TV privind aceasta. Exista o hotarare HG 537/2007 cu privire la contraventii pentru neexecutarea verificarii, repararii si curatarii periodice, cel putin o data pe an, a cosurilor pentru evacuarea fumului… Unde sunt pompierii voluntari ? Cine face aceste verificari ? Cine aplica amenzile ?
Sa revenim la adeverinte de coserit eliberate in urma curatarii cosurilor de fum. De ce se accepta sa se elibereze aceste adeverinte de catre o persoana ce se considera cosar fiindca are pe umar o perie si o bila ? De multe ori suntem chemati dupa ce ei au prestat … nu stiu ce au prestat …
Cum putem informa populatia ca exista cosari autorizati de catre o asociatie profesionala si cosari … din tata in fiu, care inca mai folosesc bila ca sa curete (pardon, sa sparga!) cosurile de fum intubate cu tuburi din samota, sau pe cele metalice. De multe ori intreb clientul:
- “cand ati curatat cosul de fum ultima data?”;
- “.. niciodata!”, sau.. “…acum doi ani..”;
- “… si cum l-a curatat ?”;
- “… s-a suit pe casa…”;
- “…pe unde a scos depunerile, ca nu vad usa de vizitare ?”; … Si raspunsul invariabil:
- “?!?! … mi-a luat banii degeaba …”.
Nu se mai poate asa! Ne-am modernizat, suntem dotati cu scule profesionale, camera de inspectie video, suntem informati cu tot ce apare nou in domeniul cosurilor de fum, cunoastem legislatia si dorim sa lucram impreuna pentru reducerea riscurilor provocate de cosurile de fum. Va solicitam sprijinul pentru ca cetatenii sa fie informati iar vietile si casele lor sa fie protejate, Va alaturati echipei noastre ?

Dar cine sunt ? Ma numesc Adrian Iuga, sunt absolvent al Universitatii Tehnice – Faculatea de instalatii pentru constructii (1986), si din anul 2007 lucrez in domeniul cosurilor de fum. Am invatat si m-am specializat in constructia si intretinerea cosurilor de fum. Am devenit membru al “Asociatiei hornarilor, constructorilor de cosuri de fum si seminee din Romania” (ASFOCH), unde am invatat, am dat examene, am practicat coseritul, am achizitionat scule profesionale, apoi, din 2014, am devenit membru fondator in "Asociatia Cosarilor din Romania". Practic aceasta meserie prin firma ce o reprezint. http://www.cosar-autorizat.ro/

Niciun comentariu: